30 jan. 2011

Ensam i Lutete.

Tillbaka i Lutete för att vara på Jolly Mercy imorgon när några barn börjar! Sarah åkte idag så nu är jag helt ensam.. Jag har suttit vid baren och umgås med folket där så det var rätt trevligt, men nu är jag tillbaka i huset. Vågar inte ens sitta där inne utan sitter ute på trappan på framsidan..Inte ens på baksidan för då måste jag gå igenom köket! Drar mig för att gå in i sovrummet till min säng för då måste jag passera hallen som går emellan, det var där kackerlackorna ramlade från taket! Dom har ju städat hela huset och jag har sprejat lite extra nu..men ändå går jag på helspänn! Jag vill verkligen inte uppleva det där igen! Det känns jätte jobbigt.. Hoppas det går över.
Ensamheten i sig är inte det som är jobbigt utan själva grejen med att jag måste hantera eventuell invasion ensam den här gången! Tror inte jag skulle klara det!

I vilket fall så börjar barnen imorgon. Inte alla, utan dom kommer i omgångar under veckan och officiellt börjar det nästa vecka. Men jag har min första lektion redan på tisdag! Ska ha en timmes lektion med P7 i engelska..Jag som inte ens är speciellt bra på engelska.. Vilket skämt!
Fick riktlinjen "Engelska ord" och ska lägga upp en lektion på egen hand. Får självklart hjälp om jag vill, men det är jag som ska hålla i den! Ska lära dom lite svårare ord är tanken.
Jag har lånat en engelska bok från skolan och gjort lite anteckningar. Tänkte börja med att diskutera några ord med dom och prata motsatser. Det var tydligen en jätte bra idé! Sen ska vi stava på tavlan tänkte jag.. Får se hur det går! Jag är lite nervös faktiskt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar