25 jan. 2011

Invasion!

Då var det igång igen.. Helvetet!
Vi hade inte ens hunnit gå och lägga oss ännu. Sarah var på väg ner i sängen och jag stod i dörröppningen till rummet när jag plötsligt hörde den första från köket.
Tassande, så det måste vara en stor jävel! Jag greppar insektssprayen vi införskaffat och ställer mig beredd i köksöppningen. Jag hör hur den springer runt, men ser den inte. Det är bara att bita ihop..Nu jävlar!
Jag sprejar bakom vattendunkarna och flyttar mig snabbt tillbaka till min utkiksplats.
Där! Den äckliga jäveln försöker envist ta skydd från mitt aggressiva sprejande medan jag svär högt "dö din jävel dö!" Den envisas med att springa in i utrymmen jag inte kommer åt och jag vågar inte riktigt röra mig för mycket i rummet med tanke på att jag hör flera krafsa runt.
Vid det här laget har Sarah upptäckt hur det kryllar av små "bebis-kackerlackor" i hallen utanför badrummet och vi går verkligen lös med sprejen.
Efter att jag lyckats få död på i alla fall två i köket och vi säkrat alla hörn och kanter går Sarah för att lägga sig.igen. Jag tar mina saker och sätter mig på en stol i allrummet. Jag försöker koppla bort krafsandet, men tillslut går det inte..Man hör hur det smattrar till varje gång en kackerlacka ramlar ner från taket och landar på plastmattan. Dom är ju överallt!
Jag tar mina saker igen och lägger dom i sängen, där är jag i alla fall skyddad? Med sprejen i handen går jag mot badrummet. Men aldrig i livet! Där inne springer en stor jävel igen och en faller ner från taket i allrummet.
Vi måste lösa det här, det funkar inte.. Vi måste säkra sovrummet i alla fall så vi kan sova, så får dom väl ha sitt kalas i resten av huset!
Vi går tillsammans för att hämta en handduk i badrummet som vi kan lägga i springan till dörren så dom inte kommer in där. Smart!
Inne i badrummet springer äcklet omkring och vi försöker komma på hur vi ska ta oss förbi den..
Då händer det värsta som kunnat hända! Jag känner något snudda mitt hår och landa på min rygg!
"Something fell down on me..I have one on my back!"  Sarah tror mig inte, men hennes min när jag vänder mig tillbaka bevittnar att jag har en stor på ryggen! Jag blir livrädd! "TAKE IT OFF ME"! Jag skakar linnet och Sarah gör en gest att jag ska dra linnet över huvudet, då sitter den helt plötsligt på mitt bröst! Den klamrar sig fast med sina äckliga små ben och stirrar på mig, spretar med sina långa tentakler! Jag flaxar hysteriskt och lyckas skaka av mig den! Den flyger in i allrummet och springer in under soffan! Jag sliter av mig linnet och nu brister det! JAG VILL HEM! Jag gråter som ett barn och skakar i hela kroppen..Det går inte längre, jag kan inte bita ihop mer! Gud ska veta att vi försökte!
Vi ringer pappa och ber honom komma och hämta oss, ringer Israel och säger att vi drar. Sen gör vi upp en plan..Vad ska vi ha med oss ut och hur kommer vi ut utan att bli attackerade?!
Efter en stund planering, drar vi lakanen över oss och springer ut. Ute är vi i alla fall säkra!

1 kommentar:

  1. men gud va hemskt. jag satt fan å gapa när jag läste texten. bor du hos din pappa nu eller? å kan du fortf var på skolan/barnhemmet?

    SvaraRadera