31 jan. 2011

When the lights are out on every street

Jag är så jävla stålt över mig själv just nu! Skulle vilja se någon annan i min situation.
Har haft strömavbrott sen klockan fem (tre svensk tid), batteriet på datorn dog och det finns ingenting att göra alls här, knappt när det finns ström. När det väl blir mörkt ute så blir det verkligen kolsvart eftersom det inte finns några lampor längst vägarna och som sagt, strömavbrott! 
Lika mörkt inne som ute har jag suttit och flackat med mina flipflop, lyssnat på min ipod som tack och lov hade batteri kvar! Inga värmeljus eller dylikt, bara min pannlampa som jag var snabb att hämta! 
Till saken hör ju då att jag är i ett hus som tidigare invaderats av kackerlackor och jag redan i ljuset fortfarande är rädd för att flytta på saker! Så i mörkret vågade jag inte ens flytta på vattendunken för att hälla upp vatten i hinken och tvätta ansiktet, så skvätte vatten ur en flaska jag har för tandborstning.. Rinnande vatten är bara lyx, så spola i toaletten får jag göra senare!
Eftersom jag knappt vågade röra mig över golvet la jag mig på den enda kackerlacksäkra platsen - sängen!
Så här har jag legat, väntat på att strömmen ska komma tillbaka vilket den precis gjorde! Orkar dock inte proceduren att ta sig ut genom mitt säkrade myggnät och tassa runt för att sen gå tillbaka så får väl hålla mig här tills det är sovdags! Jag är min egna hjälte just nu!

1 kommentar: