24 jan. 2011

Sovsällskap?

Fyfan vilken jävla natt!

Helt plötsligt vaknar jag.. Det var ju inte länge sen jag somnade?
Men något väcker mig.. Sarah sover fortfarande och det är mörkt i rummet.
Då hör jag det igen.. Det som väckt mig.
Det är något som springer omkring på golvet! Mot plastmattan låter det nästan som tassande..
Tyst..Jag rör mig inte ur fläcken, sneglar bara mot Sarahs säng.
Där är det igen! Men något mindre den här gången..
Jag inser att det inte är tassande utan ett kryp.. En kackerlacka!
Nej, det är FLERA!
Jag stoppar in lakanet jag har som täcke under mig ifall att dom lyckas ta sig in under myggnätet och in i sängen! Hör hur dom springer runt i rummet och ibland kommer dom närmre.. Usch!
Dom är under min säng och jag känner paniken växa.. Försöker somna om., men är på helspänn. Varje "tassande" ilar genom mig. En av dom måste vara stor!
Jag hatar kackerlackor!
Äckliga kryp..fattar inte vad dom är bra för!
Sarah rör sig och jag får nog.. "Sarah?" "Yeah?" "Don't you hear that?"
Hon hör det också och vi gör upp en plan! Tänder lampan och ställer oss i dörrkarmen!
Klockan är nästan två på natten och vi inleder våran jakt på dom äckliga krypen!
Insektssprayen är slut så vi tar det bästa vi kan hitta.. Myggspray!
Dom är överallt, hela köket är också fullt!
Tillslut kan vi knappt andas och ögonen sticker!
Golvet är alldeles klibbigt, men några kackerlackor har vi åtminstone fått död på när vi ger upp..
Det tar lång tid att somna om i den förgiftade luften och jag lägger en hand över ena örat för att slippa höra om dom sätter igång igen.. "Imorgon är det vi som köper allt insektsmedel vi kan hitta!!"

Idag är jag jätte trött! Det här har aldrig hänt förut och det var inte kul någonstans! Några döda kryp ligger på golvet och generöst lämnar vi dom åt Toppie!

2 kommentarer:

  1. YUCK... Stackars :| Vad vare som lockade dit så många då? Och ere bara jag som har hört att en död kackerlacka drar till sig flera? :p Jag tror ni är härdade nu iaf.. Lycka till och kriga på!

    Puuuss
    Krook

    SvaraRadera
  2. Cool blogg och snygga bilder. Hittade hit från facebook.

    Frågan är vad som är värst, ett gäng ofarliga kackerlackor eller ett rum fullt med insektsmedel? :)

    Ha det fint i Afrika / Hobro

    SvaraRadera