6 feb. 2011

Handtvätt

Jag förstår fan inte hur dom får rent sina kläder. Hur dom håller vita kläder vita. Jag skrubbar och skrubbar men ändå tycker jag inte det känns helt rent..Kanske har jag blivit blind för det. Skrubbat så länge att jag tycker det ser dassigt ut ändå.. Men oavsett så kan jag inte någonstans förstå hur dom får ur tvättmedlet. Jag menar, jag har en balja för tvättmedel och sen när jag skrubbat flyttar jag över det till en annan med rent vatten. Bara det måste ju vara slöseri med vatten med tanke på att det inte finns något rinnande. Så doppar jag och skvalpar runt där i den rena baljan utan att det känns som medlet försvinner. Tror knappast dom sköljer ytligare en gång om dom ens gjort det den första. Det är ju fan en vuxen persons duschvatten vi slösar på! Vatten att skura golv eller koka matoke för hela familjen! I vilket fall luktar min tvätt gott och mina händer ser ut som små skrumpna russin. Det är nästan lite rogivande!

Och då ska ni veta att det inte är första gången jag tvättar för hand..Men utan rinnande vatten?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar