5 feb. 2011

Lördag

Idag är jag bättre. Inte helt bra, men mycket bättre! Jag tror inte jag har feber. Mår inte jätte illa även om magen fortfarande gör lite ont. Har mest ont i huvudet tror jag. Känner mig stel. Har legat ner i tre dagar. Har ork, idag. Jag är fortfarande försiktig, hastiga rörelser känns i magen. I kroppen. Ska försöka promenera, få igång kroppen igen. Sätta på en tvätt, så jag har rena kläder. Allt är svettigt.

Jag har haft såna feberdrömmar varje natt. Intensiva. Inatt var värst. I drömmen flydde jag. Smet ut när han sov, för att han inte skulle döda mig. Packade mina saker tyst för att han inte skulle vakna. Höll för munnen på bebisen. Inte skrika. Livrädd. Bad om hjälp, visste inte vart jag skulle. Mörkt, kallt och hysteriskt. Stressat. Han ville åt barnet, men fick det inte. Jag grät när jag vaknade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar